יום חמישי, 20 בנובמבר 2014

טיפים להורדת רמות הסוכר:



ראשית כל, צריכה נמוכה כמה שפחות של פחמימות מעובדות, משמע כאלו בעלות חומרי בנין ומינרלים זמינים באיכות חסרה, צריכה נמוכה של פחמימות בעלות אינדקס גליקמי גבוה, וצריכה גדולה יותר של פחמימות בעלות אינדקס גליקמי נמוך.

ניתן להוסיף לארוחה חומץ, למשך סלט עם רוטב ויניגרייט שנעשה בבית ולא נרכש (זה האחרון מלא בפחמימות וסוכרים), הוספת חומץ (ויניגר) מורידה את האינדקס הגליקמי של המזונות הנצרכים, לחילופין ויטמין C גם יעשה את העבודה, כך שצריכה של ירקות עתירים בויטמין C עם הארוחה (כל העלים הירוקים, פלפלים, עגבניות, פרות הדר, פרות יער, ברוקולי, קולורבי, גויבה, תות שדה, לימון ועוד), מועילה בהורדת רמות הסוכר לאחר הארוחה. 

צריכה של דגנים מלאים די דומה מבחינת העומס הגליקמי על הגוף, אך היתרון הגדול הוא הסיבים שגורמים לתחושת שובע גדולה יותר, ומכאן לירידה במשקל עקב צריכה נמוכה של מזון, סופחים מלחי מרה וכולסטרול רע, ומורידים את רמות הסוכר לאחר הארוחה. לעיתים כתוב שמוסיפים מיני סיבים ללחם, בד"כ הדבר לא יגרום לירידה בערך הגליקמי של המזון. באם מצוין שהוסיפו 15 גרם פסיליום אזי יש לזה אפקט משמעותי. 

כדאי להימנע בכלל ממשקאות מתוקים ומיצים קנויים למינהם, באם רוצים משקה מוגז עדיף שאתם תוסיפו גז כמו סודה סטרים ותמתיקו עם קצת לימון או מעט פרי טרי סחוט.

פסטה רצוי לאכול "אל דנטה" (שן) להכניס את השן לאכילה כלומר שהפסטה קשיחה וצריך ללעוס היטב, ככל שמבשלים את הפסטה יותר כך האינדקס הגליקמי שלה עולה. כך עם שאר הפחמימות כולל חימום יתר במיקרו.

ניתן לצרוך מיצים טריים, בכמות מדודה ולא רבה, פרות מתוקים במתינות (לסוכרתיים מומלץ עד שתי מנות פרי מתוק ליום),
הרבו בפרות בעלי אינדקס גליקמי נמוך: תפו"ע, אגסים, פרות יער לסוגיהם, נקטרינה אפרסק, אשכולית, שזיף, דובדבנים.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שתפו ותנו לייק