יום ראשון, 14 ביוני 2015

הנקה שווה לשעת ריצה של 8-9 ק"מ לשעה

הנקה מלאה מוסיפה ל"שריפת"  הקלוריות היומית כ- 450 - 500 קלוריות ליום, כמובן שיש מחשבונים שונים לחישוב ההוצאה הקלורית, וזה מאוד אישי ותלוי בפ"ג, במשקל ובקצב המטבוליזם הבסיסי (BMR). חשוב לומר באותה הנשימה, כי הנקה אינה באה על חשבון פ"ג או הקפדה על תזונה מתאימה. שריפת הקלוריות המשמעותית ביותר היא בחצי שנה הראשונה לאחר הלידה. קיימים מיתוסים רבים על הנקה, והמון מקורות מידע ברשת שמתארים ומנפצים מיתוסים כאלו ואחרים. 

מה שכן רואים בהמון מחקרים, ראשית כל, ליווי של יועצת הנקה בין מקצועית או בין אם מדובר בשכנה ממול (שיתכן שיש לה לא פחות ניסיון) בימים הראשונים, יגרום להצלחה בהתמדה בהנקה בלעדית של לכל הפחות חצי שנת חיים ראשונה. ארגון הבריאות העולמי קבע שחצי שנה הוא הזמן המינימלי הנדרש מבחינה תזונתית ובריאותית, וכאמור מאוד מיטיב עם האם והילד. 
שנית, המגע של עור התינוק בעור האם (התינוקות הונחו עם הבטן על האימהות וכוסו בשמיכה) בשעות הראשונות לחיים חיוני ביותר להתפתחות של הרך הנולד, ראו שככל שהזמן עד למגע מהיר יותר - יש יותר נטיה לתקשורת אם ילד טובה יותר, ופחות נטיה לבכי של התינוק.



הסיבה השכיחה להפסקת הנקה או הוספת תחליפי חלב אם היא תפיסה מוטעית של חוסר ייצור מספיק או חוסר ייצור מספיק של חלב אם. צמחים שמעודדים ייצור של חלב אם נקראים לקטוגוגים ועליהם נמנים: חילבה, לילך צרפתי, גדילן מצוי ואספרגוס פראי, המוכר ברפואה ההודית עתיקה -האיור-ודה,  מזה אלפי שנים, כבעל תכונות לקטוגוגיות, שמו ההודי- שטאווארי (shatavari) ועוד מוכר כ'שטאווארי קלפה' (kalpa) בשילוב עם קרדמון (הל). מכל הצמחים שהוזכרו ההוכחות החזקות ביותר קיימות לגבי החילבה והשטאווארי. גדילן לא נבדק בבני אדם בשימוש זה ואת הלילך הצרפתי יש לצרוך בכמויות מאוד קטנות כי יכול לגרום לתופעות לוואי לא רצויות. 
צריכה של חילבה (גרגרנית יוונית) תגרום לריח וטעם מייפל בשתן התינוק, בזיעה ובחלב האם, חשוב לא להתבלבל עם מחלת שתן בטעם מייפל סירופ שהיא מחלה נדירה. 



מראה מקום ינתנו לכל דורש בפניה פרטית

יום חמישי, 11 ביוני 2015

יום שני, 8 ביוני 2015

ניהול מתחים וסטרס, עוגנים וכלים שונים

כולם מדברים על סטרס ולחץ אך בפועל מעטים עושים משהו בנידון בצורה יזומה וקבועה, ישנם הרבה כלים לניהול והתמודדות עם סטרס, וניתן ליישם אותם כבר מגיל צעיר ועד הגיל הבוגר, מניסיוני, ראשית, יש להבין שיש לבצע שינוי תפיסתי. אני משתדל בשיחות על הנושא עם מטופלים לעורר את ההבנה אצל העומד מולי, כשם שהוא לא שוכח להאכיל את הגוף הפיזי כך עליו "להאכיל " את הגוף הנפשי או ליזום פעולות אקטיביות לניהול הלחצים. כיום החרדה והפחדים לרוב לא נובעים מזה שאני מסתובב ביער ופוגש דב אימתני והוא מאיים על חיי ואני חייב להחליט האם לברוח או לתקוף, ובאופן אוטומטי מתעוררת הזרוע של המע' הסימפטטית. כיום ההתמודדות עם החיים וריבוי המטלות ואורח החיים התובעני מייצרים מצב של סטרס קבוע בזעיר אנפין. 


האדם חייב לפתח עוגן קבוע בחייו, באם העוגן הוא יקר וארעי כמו פעם בשנה צניחה חופשית או רחיפה בעזרת דאון, אזי סביר להניח שהאדם לא יוכל לחזור על הפעולה בצורה קבועה ומתמדת. ידוע שכדי להצליח בכל תחום בחיים צריך משמעת כשם שאדם יש לו משמעת לקום בבוקר ולעבוד ולהרויח כסף לכלכל את עצמו ואת משפחתו, ולרב הוא עסוק בכך בצורה די רציפה וקבועה, כך גם על הרוצה ללמוד לנהל את הסטרס בחייו בצורה אופטימלית להשקיע בכך בצורה עקבית וקבועה. עוגן אופטימלי הוא כזה שהוא זול ולא מצריך עלות כספית גבוהה, אין תלות באדם אחר כדי לבצעו (לא צריך לקבוע תור למטפל כלשהו) אין תלות בשימוש בשירותים כלשהם לביצועו וניתן לבצעו בכל שעה של היום וכמעט בכל מקום, כך שהדבר היחיד אותו צריך זה שימוש נאות במשאב הזמן. 

לפי תפיסת הבריאות בראי הרפואה האינטגרטיבית, על האדם ללמוד בחייו להכניס לשק המיומנויות שלו כלים שונים הכרוכים בחקירה עצמית, כולל כלים להפחתת מתחים וניהול סטרס ולעשות בהם שימוש בצורה יזומה וקבועה. הכלים יכולים להיות מגוונים ועל האדם למצוא את הכלי שהוא הכי מתאים לו, תוך התחשבות בכללי העוגן האופטימליים. הכלים הינם מגוונים, החל מהקפדה על שינה נאותה והגיינת שינה, צמצום שעות גריית יתר (מסכים ומדיה למינה), פ"ג ארובית, טיפול שיחתי לסוגיו, טיפולים בתנועה כמו טאי צ'י, טיפול במוסיקה או בבע"ח, ביו פידבק, דימיון מודרך, היפנוזה עצמית ואוטוסוגסטיה, יוגה, מדיטציה, תרגילי נשימה, מיינדפולנס, שימוש בצמחים בוטניים עם השפעה מרגיעה ותזונה בריאה ונטולת מזונות המעוררים סטרס ברמה התאית וברמת הגוף וכמובן טיפולים פרמקולוגיים שונים.



מראה מקום ינתן לכל דורש בפניה פרטית

יום שישי, 29 במאי 2015

הדיאטה האנטי אינפלמטורית

יותר ויותר עדויות מצטברות שהגוף מייצר מצב של דלקת כרונית כתגובה לאורח חיינו כיום בעולם המתועש, בעיקר כתגובה למזונות אותם אנו צורכים. מצב של דלקת כרונית מזוהה כגורם סיכון לתחלואה לבבית, השמנה, סוכרת, סינדרום מטבולי, דכאון, אסטמה, דלקת פרקים, מחלות מעי דלקתיות ומצבים כרונים נוספים. הדיאטה האנטי אינפלמטורית (דלקתית) מציעה תגובת נגד ומאפשרת הפסקה של תהליכים שמתוווכים ע"י מערכת החיסון, המעוררים את התגובה הדלקתית בגוף, ומזוהים עם המצבים הכרוניים המוזכרים. 


קישור לאתר של ד"ר וייל המציג את הפירמידה:
http://www.drweil.com/drw/ecs/pyramid/FoodPyramidnoLinks.swf




מראי מקום ינתנו בפניה פרטית לכל דורש

יום שלישי, 26 במאי 2015

תסמונת קדם ווסתית

90% מהנשים בגיל הפוריות סובלות מתסמינים במהלך תקופת המחזור הן רגשיים- מנטלים והן פיזקליים, כאשר אותם התסמינים מפריעים לתפקוד היומי, אנו מגדירים זאת כתסמונת. 20% יסבלו מהתסמונת ו- 10% בצורה קשה. 3-5% יסבלו מתצורה יותר קשה של התסמונת הידועה כתסמונת דיספורית קדם וסתית PMDD. השמנה ועישון הם גורמי סיכון.
טיפולים תרופתיים יכללו תרופות מקבוצת SSRI, SNRI, נוגדי הדלקת NSAIDS, כמו נורופן, טיפולים הורמונלים, משתנים, סטרואידים, גלולות משולבות ותרופות ממשפחת הבנזודיאזפינים (מדכאי מע' העצבים), טיפולים לא תרופתיים יכללו פ"ג ארובית, הקפדה על שינה נאותה,

הפחתת קפאין, כמו כן ניתן לנסות שילוב של מגנזיום וויטמין B6, תוספת סידן, לדאוג לרמות טובות של ויטמין D ושימוש בצמחים כמו קוהוש שחור ושיח אברהם הידוע כ- VItex agnus castus.


מראי מקום ינתנו בפניה פרטית לכל דורש

יום שני, 25 במאי 2015

מה לאכול לאחר אימון שרירי מסיבי


בפעילות המערבת עבודת שריר איזוטונית או איזומטרית בצורה חזקה כמו אצל מרימי משקולות או כאלו המרימים ודוחקים משקלים גבוהים יש לצרוך לפני או אחרי ארוחה חלבונית לפי 1.4- 2.0 גרם לק"ג משקל גוף וזאת יחד עם רמות של גלוקוז מספיקות, כדי לעזור בהטמעה ואנרגיה זמינה לשרירים. יש לציין, שלחלבון מן החי זמינות ביולוגית גבוהה יותר מאשר לחלבון מהצומח. לגבי תוספת אבקות למינהן המידע לא חד משמעי, אך גם פה כלל האצבע כמה שפחות מעובד עם כמה שפחות חומרים שלא ניתן להגות את שמם הוא המנצח.




מראי מקום ינתנו בפניה פרטית לכל דורש

שתפו ותנו לייק