יום ראשון, 14 ביוני 2015

הנקה שווה לשעת ריצה של 8-9 ק"מ לשעה

הנקה מלאה מוסיפה ל"שריפת"  הקלוריות היומית כ- 450 - 500 קלוריות ליום, כמובן שיש מחשבונים שונים לחישוב ההוצאה הקלורית, וזה מאוד אישי ותלוי בפ"ג, במשקל ובקצב המטבוליזם הבסיסי (BMR). חשוב לומר באותה הנשימה, כי הנקה אינה באה על חשבון פ"ג או הקפדה על תזונה מתאימה. שריפת הקלוריות המשמעותית ביותר היא בחצי שנה הראשונה לאחר הלידה. קיימים מיתוסים רבים על הנקה, והמון מקורות מידע ברשת שמתארים ומנפצים מיתוסים כאלו ואחרים. 

מה שכן רואים בהמון מחקרים, ראשית כל, ליווי של יועצת הנקה בין מקצועית או בין אם מדובר בשכנה ממול (שיתכן שיש לה לא פחות ניסיון) בימים הראשונים, יגרום להצלחה בהתמדה בהנקה בלעדית של לכל הפחות חצי שנת חיים ראשונה. ארגון הבריאות העולמי קבע שחצי שנה הוא הזמן המינימלי הנדרש מבחינה תזונתית ובריאותית, וכאמור מאוד מיטיב עם האם והילד. 
שנית, המגע של עור התינוק בעור האם (התינוקות הונחו עם הבטן על האימהות וכוסו בשמיכה) בשעות הראשונות לחיים חיוני ביותר להתפתחות של הרך הנולד, ראו שככל שהזמן עד למגע מהיר יותר - יש יותר נטיה לתקשורת אם ילד טובה יותר, ופחות נטיה לבכי של התינוק.



הסיבה השכיחה להפסקת הנקה או הוספת תחליפי חלב אם היא תפיסה מוטעית של חוסר ייצור מספיק או חוסר ייצור מספיק של חלב אם. צמחים שמעודדים ייצור של חלב אם נקראים לקטוגוגים ועליהם נמנים: חילבה, לילך צרפתי, גדילן מצוי ואספרגוס פראי, המוכר ברפואה ההודית עתיקה -האיור-ודה,  מזה אלפי שנים, כבעל תכונות לקטוגוגיות, שמו ההודי- שטאווארי (shatavari) ועוד מוכר כ'שטאווארי קלפה' (kalpa) בשילוב עם קרדמון (הל). מכל הצמחים שהוזכרו ההוכחות החזקות ביותר קיימות לגבי החילבה והשטאווארי. גדילן לא נבדק בבני אדם בשימוש זה ואת הלילך הצרפתי יש לצרוך בכמויות מאוד קטנות כי יכול לגרום לתופעות לוואי לא רצויות. 
צריכה של חילבה (גרגרנית יוונית) תגרום לריח וטעם מייפל בשתן התינוק, בזיעה ובחלב האם, חשוב לא להתבלבל עם מחלת שתן בטעם מייפל סירופ שהיא מחלה נדירה. 



מראה מקום ינתנו לכל דורש בפניה פרטית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שתפו ותנו לייק